Ballerina vs mystjej

2013-11-26 09:01:12 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Skickade iväg en liten ballerina till förskolan idag. De ska ha pyjamasparty/maskerad. När vi satt här hemma igår och planerade vad hon skulle ha på sig, tyckte jag att hon skulle ha sin onepiece och mysa runt i hela dagen. Mira svarade mig med "Mamma jag tycker om dina förslag men jag tror att det skulle vara lite bättre om jag har på mig min dansdräkt istället. En ballerina är liksom lite sötare tycker jag"
Min fina tjej som alltid tänker på att aldrig såra någons känslor och alltid måste prata så opartiskt. Imorse la hon även till "Mamma den där onepiecen jag provade igår är jätte fin, men lite hård inuti. Jag kan använda den någon dag sen om du vill det, bara för din skull liksom."
 
Theo och jag har redan hunnit med tre fajter på morgonen. Ska denna trotsperiod aldrig ge med sig!? Idag var det iaf jag som fick bestämma och förhoppningsvis vet han det till nästa gång vi stöter på samma problem.
 
Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe... eller te blir det nog pga illamåendet idag. Sen ska jag jobba två timmar och försöka få några beställningar färdiga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback