Bebismyyyyys!

2014-02-28 10:49:51 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


 
Vem har tid att och vill sitta vid datorn när man kan sitta och snusa bebis hela dagarna? Jag njuter ska ni veta och mår bättre än på väldigt länge. Visst har jag lite ont och eftevärkarna är värre än med de andra två... men med lite alvedon så hålls de i chack och jag mår finfint. Tröttheten har inte riktigt kommit än men vi sover helt ok på nätterna så det gör väl sitt. Inatt fick jag tom väcka lillpyret då jag tyckte att han sovit lite för länge utan att äta. Jag är egentligen lite emot att väcka barn som sover gott, men då han är så liten och mjölken precis runnit till så behöver han äta åtminstone var fjärde timme.
 
Vi har en otroligt snäll bebis. Han gråter då han ligger på skötbordet för då fryser han och det är jätte läskigt tydligen, annars äter han då och då och sover däremellan. Vill man se se små ögonen så får man verkligen vara på hugget för de visas inte många gånger på en dag.
 
Storasyster är fortfarande löjligt stolt och rusar uppför trappan halv sju på morgonen bara för att få hålla bebisen. Hon kan sitta en timme utan problem och bara titta på lillebror. Mammahjärtat smälter. Storebror är lite tuffare men är noga med att bebis hela tiden ska ha en nalle brevid sig och att han inte är ledsen. Hålla i honom har han fortfarande inte gjort och han säger att det är för att han inte gillar att hålla i bebisar helt enkelt. Det får vi ju respektera.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Men åh så gosigt! Så duktig hon är!!!
Ja njut, njut och njut.

Massa kramar

2014-02-28 @ 19:48:52
URL: http://familyspace.blogg.se
Postat av: Mariam

Jag tycker Theo låter mycket smart. Han har faktiskt tagit till sig att bebisar är ömtåliga och blir då försiktig. Det ska definitiv respekteras.

Vill träffas och också få bebismysa snart!!

Svar: Ja absolut. Tror också att han är rädd om lillebror och därför inte vill hålla. Igår kom han dock och sa att han ville hålla en liten stund vilket han gjorde och var såå stolt :)
Therese

2014-03-02 @ 09:14:10
URL: http://Mammamariam.blogg.se
Postat av: Mariam

Tummen upp!

2014-03-06 @ 17:08:20
URL: http://mammamariam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback