Bortskämda?

2014-03-06 09:44:15 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


 
Det kan vara så att vi är lite bortskämda med en mycket snäll liten bebis. Han sover och äter och gör inget väsen av sig överhuvudtaget. Nu har det bara gått 1,5 vecka än så länge och mycket kommer med största sannorlikhet att förändras inom kort... men erfarenheten säger mig att vi har fått en harmonisk bebis iaf. Bara det att jag ammar endast en gång varje natt är ju helt fantastiskt. Det betyder dels att han kan sova lite längre perioder och att jag har mat så att det räcker.
 
Senaste dagarna har vi fått se de söta små ögonen lite mera. Det är inga långa vakenperioder men roligt att få se skymten av dem ibland iaf.
 
Fattar inte att han funnits hos oss över en vecka redan. Inget namn har han fått heller stackarn.
 
 
På kvällarna vill han vara nära nära och gärna sova i famnen, igår testade vi en ny variant...
Hålla handen. Väldigt mysigt det med.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

men så söt han är!! Jag blir så avundsjuk. Vill också snusa bebis.

Mys på!!

2014-03-06 @ 14:21:22
URL: http://familyspace.blogg.se
Postat av: Linda

Det blir ingen igångsättning imon eftersom jag blev kräksjuk inatt så nu får jag vänta till nästa vecka. Kan bara hoppas att det startar spontant på lör eller sön.

Svar: Fy va trist :( Ska hålla tummarna hela helgen!
Therese

2014-03-06 @ 20:01:36
URL: http://familyspace.blogg.se
Postat av: Jannie

Lilla gosingen!! <3 <3 Så underbart fin han är!
Helt ljuvlig!
MASSOR medgrattis fina du!
O om du bara visste vad jag skäms att jag inte grattat tidigare...Läste via telefonen här om dagen o tänkte att jag skulle titta in lite senare istället, när jag hade lite tid vid datorn...O så blev det inte av. FÖRLÅT!

läste att han va stor för sin ålder! Samma med Wilma! Fick kolla sockret flera ggr. Jobbigt att dela rum dock... I varberg får man EGET rum om det inte är hysteriskt mycket folk. LYX! Inte konstigt att folk åker från när o fjärran... ha ha ha
Hoppas allt är bra med dig!<3O stort grattis än en gång! KRAMAR

Svar: Söta du...inte ska du skämmas :) Tack för grattiset.
Vi skulle ha åkt till varberg alltså. Typiskt att jag inte visste det innan :)

Jag mår bra. Oförskämt bra. Var så nervös över allt det onda efteråt, men förrutom eftervärkar så har jag knappt känt av nåt. Pigg har jag varit de här veckorna också. Känns som en befrielse att ha honom utanför magen. Kommer nog att ta lite tid innan jag är fit for fight igen då jag fortfarande känner av fogarna ganska mycket... men jag sitter gärna inne och myser hela dagarna så just nu gör det inte så mycket ;)
Therese

2014-03-07 @ 09:49:34
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback