Lek och rensar dag

2014-09-25 20:20:06 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «



(Bild från instagram när jag och Melvin var ute och gick på kvällspromenad häromdagen)
 
Idag har det varit stängt på Miras skola så jag har haft alla tre barnen hemma. Jag tog mig tid att sortera min klädgarderob medans barnen lekte. Finns det något mer befriande än att rensa/slänga och plocka undan sådant som inte används/kan användas längre!? Nu är alla amningsplagg borta och det känns lite sorgligt men ändå skönt. Illasittande amningsbhar kan man ju leva utan. Att jag istället fick plocka fram lite höstplagg som legat undanlagda och nygamla "riktiga" bhar som gör sitt jobb och sitter skönt kändes bra.
 
Barnen lekte bra på förmiddagen och Melvin lyckades få lite sömn. Efter lunch packade vi ihop oss och åkte till Leos lekland tillsammans med Louise och barnen. Vi hade en kul eftermiddag tillsammans med resten av stan. Hujedamig va mycket folk det var!
 
Nu sitter jag här och funderar på om jag ska ta tag i en hög med kläder som ska säljas på tradera eller om jag ska sätta mig i soffan med en tekopp. Lutar åt det senare förslaget.
Har verkligen varit i en rensarperiod på sistone och det är så skönt att kunna gå in i förrådet numer samt se att det faktiskt trillar in lite på kontot också. Man får lön för mödan så att säga. För att rensa och sälja tar tid och ger ett stök utan dess like medans man håller på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback