Update och nysydda koftor

Här hemma roar jag mej med att sy lite de stunder Mira sover eller ser på film. Det är alltså fortfarande sjukdommar som härjar och vi har idag påbörjat en ny kur med antibiotika då förra ej hjälpte. Stackars tjejen har haft feber från och till nu i två veckor snart. Hon hostar så hon spyr så fort hon får lite luft i lungorna, dvs att det räcker med den lilla biten hon får gå fram och tillbaka till bilen när vi skjutsar lillebror till förskolan.

Ena stunden är hon glad och pigg som på bilden för att i nästa sekund hosta och lilla i soffan och inget orka göra. Tycker så synd om min lilla pärla.

Detta medför att jag tyvärr inte har den tiden jag räknat med vid symaskinerna. Några av er har fått vänta några dagar extra på era beställningar. Jag hoppas iaf kunna färdigställa alla beställningar denna veckan.

Ni som är sugna på att beställa en mössa eller annat till våren är välkomna att maila mig. Jag tar absolut emot beställningar även om leveranstiden just nu är lite osäker. Ni får räkna med ca 2 veckor skulle jag tro. Hoppas ni har tålamod med mig.


Theo bär sin nysydda molnkofta. En ny modell jag ville testa. Lite för tajt kring magen men annars fin, eller hur?:)



Efter lite ändringar i mönstret fick det bli en ny kofta till lilleman. Jag hoppas denna ska passa bättre kring magen och ha lite växtmån. Visst är det underbart tyg!? Vilken liten grabb älskar inte dinosarier?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback