Sprutan som inte kändes

2009-11-20 08:28:22 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Ajajaj säger jag bara. Min arm gör ont! Igår var det inga problem alls. "Jaha är du klar, men ska du inte spruta in nåt i armen också?" var min tanke igår när sköterskan frågade vem som stod på tur efter mej. Sprutan kändes inte alls. Jag som satt och var så nervös innan och nästan kallsvettades för att jag skrämde upp mej själv så.

Idag och i natt däremot får jag tillbaka för att det inte kändes igår. Känns som att jag satt på 30 kg vikter på armen varje gång jag ska använda den. Att lyfta den högre än axeln är inte att tänka på. Hur jag lyckades få upp håret i en toffs är fortfarande en gåta.

Det var lite läskigt att gå till vårdcentralen igår. Maken jämförde det med hur det måste ha sett ut på koncentrationslägren för judarna. Hemsk jämförelse som egentligen inte alls stämde för vi var inte på långa vägar dödsdömda och det fanns inte någon kö till någon gaskammare.
Men lite läskigt var det hur som helst. Man kommer dit och det sitter folk i långa rader utmed väggarna. Vi barnfamiljer fick samlas uppe på ett speciellt ställe. Där satt vi med vår nummerlapp och väntade på vår tur. Var rädd att behöva sitta länge, men duktiga som vi var gick vi dit en halvtimme innan de började och fick därför nr nio i kön. Klart på en kvart med andra ord.

Där satt vi iaf med vår nummerlapp och en man i sjukhuskläder och reflexväst börjar berätta hur allt ska gå till. Tre köer ska det vara och man ska hålla vänster arm bar.
När det blir vår tur hamnar vi självklart hos en typisk sjuksköterska. En tjock kvinna som är lite sådär lagom burdus i det hon gör. Nålen liksom hackar hon in i armen på mej. Men som sagt ändå effektiv behandling med tanke på att det inte kändes nåt.

Mira grät såklart och fick ont. Som tröst fick hon ett litet klistermärke och blev då glad igen. Idag verkar hon inte känna av något av sprutan. Återstår att se i eftermiddag hur vi mår.

Nu ska jag rusa till mvc på mitt v 33 besök!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha ! jag håller helt klart med Micke om att det kändes som att komma till ett koncentrationsläger, alla står och trängs och vill komma först, total kaose,ingen lyssnar, barn skriker och gråter....ush, säger jag bara ! Men som du säger, man var ju inte dit för att skickas in i några gaskammrar, hehe som tur var ! =)

2009-11-20 @ 10:08:52
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja usch jag har hört om hur det verkar vara där vaccinet ges! Läskigt!

Jag tog vaccinet redan i oktober och på min mvc, så då var det väldigt lugnt.. Och visst får man ont i armen!! Helt sjukt, jag kved varje gång jag skulle göra nåt som var över axelhöjd. Typ fixa håret eller ta på sig jackan. Och det höll i sig i 4 dagar ungefär.



Vendela skulle vi ha gett vaccin igår, men febern stoppade det.. Så jag hoppas hon är frisk nästa vecka så hon kan få det då istället.



Hoppas Mira fortsätter ta sprutan så bra :-)

Kram

2009-11-20 @ 11:59:28
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback