Tre doser spruta hitåt tack...

2009-11-16 08:01:04 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Nu har jag precis kollat upp vaccinationstiderna här i stan. Tisdag, onsdag eller tosdag kväll blir det vaccination för hela familjen. Efter att de sagt ok till barn mellan 6 mån och 3 år så bestämde vi oss för att ta den där sprutan. För Miras skull och för min skull, jag tillhör ändå en riskgrupp och det kan väl vara värt att ta på allvar.
Jag säger som min pappa " Folk har ju ändå dött av den här influensan".

Jag är ganska orolig för biverkningarna. Jag mår ju inte direkt bra just nu och bara tanken på att få feber o så mitt i allt är inte direkt tilltalande. Just nu sover jag ganska bra på nätterna förrutom att jag har hemsk foglossning och att vända på sig är ett projekt. Att få ont i ena armen och inte kunna ligga på den kan vara förödande... men det är bara att hoppas på det bästa. Just nu kan jag sova på bägga sidorna, men inte någon längre stund på någon av dom. Får jag ont i armen finns ju risken att jag bara kan sova på en sida och då kommer jag få hemskt ont i höften på den sidan.

Men men... nu har jag gjort mitt val iaf och jag hoppas att jag är stark nog att stå för konsekvenserna. Kanske bäst att ta sprutan på torsdag kväll så att vi har möjlighet att ligga och vara hängiga hela helgen sen.

Ni andra gravida som följer min blogg. Har ni tagit sprutan eller kommer ni att göra det?

Kommentarer
Postat av: Linda

Precis samma tankar som jag har inför den där sprutan! Fy för att bara kunna ligga på ena sidan när man redan nu sover dåligt och usch om man skulle få feber när man redan mår som man gör.



Här blir det troligen vaccinering i morgon. Ja, iallafall min sambo och de två stora grabbarna. William är dunderförkyld just nu så han får nog vänta lite och själv vet jag inte heller om jag kan vaccineras ännu.

2009-11-16 @ 08:29:59
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: sandra

Jag har tagit den och fick "bara" ont i armen.. Enligt min mamma så brukar jag inte reagera på vaccinationer.. Vet inte om det har någon betydelse men men.. Vi funderar nu på att låta Alvin ta den också.. Ska kolla upp det närmare när han får göra det..

2009-11-16 @ 13:33:25
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag är vaccinerad sen flera veckor tillbaka och jag är jätteglad att jag tog det beslutet eftersom Noel fick influensan förra veckan och precis har piggnat till. Jag får allting som går när jag är gravid för mitt immunförsvar är jättedåligt så jag hade säkert blivit sjuk jag med om jag inte varit vaccinerad.



Såhär efter 8 dagars oro och vakande över Noel på nätterna (för att kolla så han andas ordentligt mellan alla hostattacker) så tycker jag verkligen att alla ska vaccinera sina små barn för det var en mardröm att se honom så sjuk.

2009-11-16 @ 15:19:28
URL: http://lotties.webblogg.se/
Postat av: Malin & Maja

Men börjar inte vaccinationerna vecka 47 här i stan? Eller är jag helt fel ute?

2009-11-16 @ 15:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback