Lite impuls och annat gott

2010-08-10 13:53:02 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Det blev ett impuls besök till en vän istället i förmiddags. Fick ett smserbjudande om lek och fika och det kunde vi  såklart inte motstå:)
Barnen lekte bra och Elin och jag pratade om livet som två/trebarnsmammor.

När vi sedan kom hem blev det lite kaos innan magarna var mättade. Barnen har verkligen ärvt mej när det gäller att äta. Får de inte mat på sekunden då se blir hungriga så blir det gnäll och gråt meddetsamma. Jag är likadan. Har lärt mej att alltid ha en banan och några kex i väskan när vi är ute någonstans... bra för både mej och barnen.

Efter maten begav vi oss ut på en promenad. Theo sover inge bra i vagnen nu för tiden så honom fick jag lägga in i sängen när vi kom hem. Nu sover iaf båda gott och jag sitter och har lite ångest över att kvällen med största sannorlikhet kommer att bli hemsk. Mira får inte sova så här länge egentligen.

Idag kom nya Amelia i brevlådan. Efter en tripp till bibblan nu i eftermiddag ska jag sätta mej i soffan och läsa tidning. Jag kan ju iaf drömma om att det skulle kunna bli en verklighet. Det är många timmar kvar tills klockan är halv sex och maken kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & Gravid med lillebror

Felicia får nog inte sova längre än 1h på dagarna numera men ibland vill man ju oxå ha liten längre paus. Idag sov hon igen 1,5h men tidigare än vanligt så jag hoppas på en vettig tid till kvällen...

2010-08-10 @ 15:47:17
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: sandra

Kunde inte kommentera ovanför men jag tror La redoute ska ha fina kappor för små tjejer! Brukar kika även om jag inte kan handla någon själv :-)

2010-08-10 @ 18:23:29
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback