Imorgon ska vi fira

2010-02-25 16:24:35 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Imorgon firar jag och maken 5 årig bröllopsdag. Tänk va fort tiden går!

Jag sitter här och funderar på vad vi ska hitta på för roligt imorgon. Det är ju inte jätte lätt att hitta på nåt som barnen också kan vara med på. Jag som så gärna skulle vilja gå på bio. Jag tror det var nästan ett år sedan jag var på bio sist. Ännu längre sedan jag och maken gick tillsammans tror jag. En av de negativa sidorna med att bo långt från familjen är väl att man inte har någon "självklar" barnvakt när man är i behov av det. Nu har vi verkligen haft tur många gånger och haft underbara vänner som ställt upp och tagit hand om Mira när vi behövt hjälp. ... men man vill ju inte vara till last och utnyttja vännerna heller om man inte absolut behöver. Svårare är det ju nu också då vi har två barn istället för ett.

Så några planer till imorgon har vi inte lyckats komma på. 5 år är ju ändå värt att firas tycker jag. Det enda jag kommit på som vi kan ta med barnen på är ett trevligt restaurangbesök med god mat. Äta kan ju även Mira göra och Theo sover mest hele tiden. Till kvällen får vi hyra en film och köpa en chipspåse. Kanske slå på stort och äta glass också:)

Ni kanske har något förslag annars på nåt mysigt man kan göra med hela familjen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback