Vintertjej

2010-02-17 21:59:22 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




Mira älskar verkligen snön! Hon skulle nog kunna vara utomhus hela dagarna utan att klaga. Tråkigt för henne att hennes mamma hatar snö och vinter. Fy va jag längtar efter våren nu. Nya kläder, lätta skor och solglasögon. Kommer snart låsa in mej här hemma och vägra gå ut tills snön är borta. Man blir deppad helt enkelt.

Ikväll hände en läskig sak här hemma. Mira hade gått och lagt sig men låg och pratade och ville inte somna. Min mamma skulle då gå in och lägga ner henne och säga att hon skulle vara tyst och sova. Hon kom in till Mira och då börjar Mira peka på munnen. Mamma försöker lista ut vad det är hon vill och frågar om hon har ont i halsen. Ja säger Mira då. Till sist lägger hon iaf ner Mira och är påväg ut. Då sätter sig Mira upp igen och hostar till...eller vad hon nu gjorde...iaf så kommer det en liten legogrej ut ur munnen. Förmodligen hittade hon den någonstans i lekrummet/sängen och trodde att det var något ätbart. Hon brukar nämligen aldrig stoppa leksaker/småbitar i munnen annars. Tänk om hon somnat med den i munnen och fått den i halsen! Läskiga tanke. Det var ju tur att hon var så medveten och visste att hon gjort fel när hon stoppade den i munnen.

Nu ska jag gå och amma Theo en sista gång och så håller jag tummarna att vi får en bra natt i natt med mycket sömn.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Amanda är ingen vintertjej - det är bara kallt tycker hon!! :-o haha..

2010-02-18 @ 02:23:19
URL: http://muppsan.com
Postat av: Annah

Usch så läskigt med legobiten!

2010-02-18 @ 08:31:05
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback