Bvc besök -3 veckor

2010-01-28 17:19:20 Mitt mammaliv
» Kommentarer(7) «


Nu är vi precis hemkomna från ett besök på bvc. Tyvärr hade hon inte så många råd att ge mej när det gäller lillebrors nattknölighet och magproblem. Hon tyckte jag skulle fortsätta att testa minifom men sa att de oftast brukar rekommendera semperdroppar i första hand. Magmassage kan också vara bra tydligen att göra på bebisen. Det börjar en kurs i babymassage om en månad, kanske man skulle hoppa på den om det håller i sig i Theos mage.

Jag fick en liten förklaring till varför Theo har ont i magen när vi lade honom på vågen. På knappt en och en halv vecka har han gått upp 600 gram! Han äter otroligt mycket mat min lille grabb! Jag hör tydligen till dom som ger sina barn grädde istället för mjölk. Står nog inte på förrän han är en liten tjockis våran än så länge ganska smala pojke.
Barnsköterskan trodde också att magproblemen kunde bero på att han får i sig för mycket mat och att han äter för snabbt.

Theo väger alltså nu 4760g och är 57 cm lång. Ganska bra för att vara bara 3½ vecka gammal.

Kommentarer
Postat av: Linda

hmm ja det var ju rätt mycket på en vecka ;.)

hoppas som sagt att ni hittar ett bra knep.

kram

2010-01-28 @ 19:40:40
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Evangeline

Tack så mycket :) ja det ska bli jättespännande med dop. Att få tillägna sin dotter den dagen. Hoppas allt är bra med er. Ha en fin kväll.

2010-01-28 @ 19:46:57
URL: http://elinalice.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad skönt att han går upp i vikt bra! Nej vi vet inte hur Edvin blev smittad men jag har varit förkyld ett bra tag och sen blev Alvin även det så jag antar att det kommer från någon av oss. Ändå har vi varit noga med handhygien och varit försiktiga men dom på sjukhuset sa att RS säsongen börja nu.. Kram

2010-01-28 @ 20:02:46
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Annah

Skönt att amningen fungerar så bra. Själv har också grädde i boobsen... Lykke-Lie väger över 9 kg nu och är 6½ månad. Några vänner till oss har en dotter som blir ett i helgen och hon väger 8,6 kg. Lykke-Lie är alltså tyngre. Vår lilla tjockis =)

2010-01-28 @ 20:16:47
URL: http://elsklingen.se
Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Stor pojke för att vara född i vecka 38 :) Fast pojkar brukar va större än flickor.



sv: Tack :) Ja vi hann in, vi va där hela natten, hade värkar i 13 timmar innan det hände nått, sen hade jag krystvärkar 30 min sen va hon ute. Så det gick fort när det väl hände nått :) Men hann inte få någon bedövning och tyckte inte om lustgasen.

Använde du bara lustgasen?

Kram

2010-01-28 @ 23:05:12
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Emmelie

gosse! Det blir en oscar

2010-01-29 @ 07:30:35
Postat av: sara&sigge

Vad härligt att han äter så bra! Det ger med sig i magen till slut.. Det vore jätteskoj att ses snart, nästa vecka ska jag och Sigge till mina föräldrar, men veckan därpå borde vi boka in en träff med alla mammor! Kram på er!

2010-01-29 @ 09:52:28
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback