Min lilla bebis blir större

2010-05-19 20:59:07 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(0) «




Fick en fråga hur det går för Theo och gröten. Idag var det femte gången han fick smaka gröt och det går framåt. Idag gapade han efter skeden men sen var det inte så värst mycket som svaldes ner. Till skillnad från tidigare dagar så försökte han iaf äta lite.
Visst ser han ut att begrunda gröten riktigt. Jag tror att han gillar det. Nu fattas bara tekniken att få ner det i magen också:)

För mej känns det både sorgligt och roligt att han börjar "äta riktigt". Helt plötsligt blev min lilla bebis en stor bebis. Det är skönt att han börjar äta mer för just nu känns han inte riktigt nöjd. Jag tror att hans mage behöver lite mer än bara amningen.
Å andra sidan så trivs jag väldigt bra med amningen och det känns lite sorgligt att den tiden snart är över. Jag hoppas kunna amma ganska mycket hela sommaren för det är ju både smidigt när man är på stranden och bra för vätskan.

Oj, nu är klockan snart nio. Måste rusa:) Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback