Vem har bestämt hur man ska sova?

2010-10-20 13:26:29 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(2) «



Theo igår nio månader gammal


Mira i mars-09, 9 mån gammal.


Tog en bild på Theo igår när han hade somnat. Han hade säkert busat lite innan han somnade och hamnat åt andra hållet med fötterna på kudden. Kikade idag igenom bloggen och hittade denna bilden ovan som är tagen på Mira när hon är 9 mån. Även hon sovandes med fötterna på kudden.

Kanske blir det lätt så när de blir lite mera rörliga. Att ligga still i sängen är väl kanske inte så kul. Det busas och vänds och vrids o så vips somnar de precis så som de ligger. Gullungarna!

Theo är mycket oroligare nu när han ska sova. Jag tror det har att göra med att han är i en jätte utvecklingsfas just nu. Han lär sig åla, sätta sig upp, nästan krypa, resa sig upp mot saker... ja allt på en och samma gång. Jag skulle också få svårt att varva ner då när jag ska sova. Måste vara massor som snurrar runt i hans lilla huvud.
Ska bli roligt att se vad han lär sig härnäst. Jag tror att han närsom kommer att krypa riktigt och ställa sig upp på fötterna (än så länge bara på knä) mot saker.

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Sötisar :) Jag brukar också hitta Matilda med fötterna på kudden lite då och då.



Kram

2010-10-20 @ 13:57:32
URL: http://www.ugglehuset.se
Postat av: Jannie

Gosingarna då!

Ser ju så härligt ut!

2010-10-20 @ 14:47:16
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback