Onsdagen den 15 sep

2010-09-15 12:22:11 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jag fortsätter mina hemmasysslor och tvättar även idag. Jag fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt på så kort tid. Hade just värdens otur då jag hängt ut en tvätt för en timme sedan och nu kom det en störtskur. Jag hoppas det blir sol några timmar i eftermiddag så att åtminstonde de kläderna som hänger ute nu hinner torka. Så fort vi får några slantar över så ska vi göra om inne i vårt badrum och då ska vi köpa både ny tvättmaskin och en torktumlare som vi törs använda. Den som står inne i förrådet nu ser ut att vara från 70-talet och jag törs inte använda den ifall den krymper eller förstör alla våra kläder.

För att helt byta ämne. Har jag berättat att jag var till gymmet även igår? Två gånger på två dagar alltså. Tyvärr låter det bättre än vad det är, för jag kommer inte att kunna gå till gymmet något mer denna veckan. Har lovat mej själv att träna på vibrationsmaskinen och göra mina situps hemma istället. Jag hoppas jag kommer ihåg det och inte hittar på en massa dumma ursäkter till att inte göra det.

Theo har precis vaknat och Mira ligger i sin säng sedan en kvart tillbaka. Jag hör dock hur hon fortfarande ligger och sparkar i väggen, så det känns inte alltför troligt att hon kommer att somna i dag. Att hon har svårt att sova när lillebror ligger här uppe och gormar kan jag också förstå. Hon är tyvärr precis lika nyfiken som sin mor.

Har fått fler beställningar nu de sista dagarna. Fy va kul jag tycker det är varje gång någon vill beställa något eller när ni säger att ni gillar mina mössor! Tack alla! Ikväll hoppas jag få lite sytid när maken äntligen kommer hem från jobbet. Jag är ensam hemma med barnen till efter läggdags idag. Jag hoppas de är snälla mot mej hela dagen lång.


Igår fick jag ett smakprov på vad som komma skall. Storasyster ville ha sina leksaker för sig själv och det slutade med en storgråtande lillebror. Vänta du bara Mira tills han kryper på allvar, då går det fort och han kommer åt precis det han själv vill.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

det är verkligen det värsta som finns när kyl och skafferi gapar tomma. jag är som en pensionär, samlar på mig allt. Vanligtvis massor med tvättmedel, sköljmedel osv när vi är på ÖB, men det var tydligen länge sedan vi gjorde ett besök där. Nu var ALLT slut. Storhandlingen är fixad och pengarna på kontot slut istället. Tur att pappan i familjen har lite pengar kvar så vi klarar oss tills det fylls på ;)

2010-09-15 @ 12:25:42
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Tack så mycket! Och detsamma såklart! Jättesöta barn! :D



Ja, hoppas det ger med sig nu, det brukar gå rätt snabbt när man börjat med penicillinet. .)

Kram

2010-09-15 @ 12:48:55
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback