Öppnis, tyger och annat

2010-09-06 12:40:33 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Jag sitter här på helspänn med öronen viftandes. Barnen ligger båda två på nedervåningen och förväntas sova. Mira vet man aldrig med. Hon kan ligga i sin säng och grejja i en halvtimme sen komma upp och vägra sova. Huvudsaken hon vilar lite... om hon sen sover eller bara tar det lite lugnt i sängen det är väl sak samma.

Vi tog oss iväg till öppna förskolan idag. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle orka en hel lång dag + kväll ensam med barnen om vi bara var hemma själva hela dagen... så vi tog en tur iväg. Mira leker bättre och bättre där borta. Idag såg jag knappt skymten av henne. Hon gick emellan bilbanan, spisen, dockvagnen och klossarna. Theo ville inte sova så han fick sitta i babygymmet och bli underhållen av de andra bebisarna. Jag hittade några mammor att tjata lite med. Alltid trevligt med en kopp kaffe och lite barnsnack... eller vuxensnack... ja det är detsamma bara man får prata med någon över 3 år för en liten stund.

Nu är en MASSA tyger beställda. Framöver ska jag sy beställningar plus att jag ska sy upp ett lager till torgetlördagen. Det ska bli så roligt att få hem alla nya fina tyger. Blir sugen på att sy en massa tröjor, byxor och annat skoj också... men det får vänta tills min andra projekt är färdiga. Jag har beställt ett mönster på en huvjacka. Har ännu inte sytt något med blixtlås, så det är på tiden tycker jag. Theo skulle behöva en fleecejacka, så kanske blir det en sådan. Fast jag har iofs sett en på lindex jag vill ha... drömma får man ju göra, eller hur:) Det är mycket jag vill ha just nu... typiskt att Theo fyller år i januari först;)


149 kr från lindex


Kommentarer
Postat av: Jannie

Du har o göra du!

Spännande med en massa nya tyger.

Jag köpte den fleecen på Lindex.

Den är hur mysig som helst.

ha en härlig måndag! Kram

2010-09-06 @ 15:32:29
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Anonym

Visst är den fleecen fin! Har också varit sugen på att köpa den, men dessvärre kan jag inte riktigt motivera att något av barnen behöver ytterligare en fleece. De har redan flera stycken var!



Kram kram!

2010-09-06 @ 17:44:58
Postat av: Linda

Det var jag som skrev kommentaren nyss. Mitt namn försvann visst från kommentars-formuläret när jag skickade iväg det.

2010-09-06 @ 17:45:37
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback