Sovmorgon

2011-01-31 09:10:25 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Måndagmorgon och jag vaknar när Sessan börjar röra på sig brevid mej. "Pappa?" frågar hon mej när hon inser att han inte ligger på hennes andra sida. Jag förklarar att pappa just gått upp och förmodligen står i duschen. När jag reser mej upp och kikar på klockan inser jag att den är halv åtta och att maken redan gått till jobbet. Halv åtta!? Jag minns inte när Mira och Theo sov så länge sist. Och hur maken lyckades tassa i den knarrande trappan utan att väcka någon av oss är verkligen ett mysterium.

Det var verkligen skönt med sovmorgon efter den här natten. Theo vaknade en gång under natten och ville ha mat, några timmar senare vaknar jag av att Mira storgråter, hon hade då kissat i sängen för första gången och var jätte ledsen över detta. Skönt var det iaf att hon kunde somna om brevid mej och maken och sova någon timme till.

Om en stund ska vi gå till öpnna förskolan. Om jag nu hinner klä på oss och fixa iordning oss på en halvtimme.


Morgonmys i soffan framför bompa

Kommentarer
Postat av: Linda

Sötisar ! :)

2011-01-31 @ 10:15:59
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Skönt med en sovmorgon. Bättre start på veckan kan man ju inte få!

2011-01-31 @ 10:23:58
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Gud vad härligt när det händer något sådant och lediga dagar med morgonmys är absolut inte fel.

2011-01-31 @ 19:43:27
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback