Idioti

2011-01-20 07:28:42 Mitt mammaliv
» Kommentarer(7) «


Idag fick jag gå upp med barnen strax efter fem!? Jag kommer att vara lagom mör idag. Idag ska jag nog försöka få även Mira att sova lite middag tror jag. Känns som att hon kommer att behöva det.

Idag finns inga planer alls på min lista. Det verkar bli en hemmadag för vår del. Besök välkomnas!:)

Ledsen att det aldrig dyker upp några bilder längre. Mitt kamerabatteri har dött och sladden att ladda upp det med har försvunnit. Bilder återkommer när jag lyckats lokalisera sladden.

Igår åkte jag förbi förskolan som barnen ska börja inskolas på om två månader. Det är en nyöppnad förskola som jag tidigare inte vetat av vart den låg. Igår lyckades jag hitta den med hjälp av några vänner på öppna förskolan. 2 km bort ligger den och mitt i ett villaområde. Såg mysig ut och det kommer säkert att bli jätte bra. Det som bekymrar mej nu är: Hur i hela världen har jag tänkt ta mej 2 km i berglandskap med en trotsig tvååring som antingen ska gå själv eller åka på ståbräda!? Vilken idiot kom på att vi skulle sälja syskonvagnen!?

2 km som vanligtvis skulle gå på kanske 15-20 min (?), går nu i backarna på kanske 30 min. Att då lägga till tiden det tar att dra/bära/tvinga med sig en trotsig tjej.... kanske är vi då uppe i 45 min. Kul att sedan åka till jobbet...stressad, svettig och arg. Tycker du jag är en pessimist? Skyller på min tidiga morgon.

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag klev också upp strax efter fem då Edvin var jätte hungrig, haha! Och samma gäller här med vilan. Bamsegympa ikväll och den orkar han inte om han inte tar sig en liten tupplur mitt på dagen :)

Kram

2011-01-20 @ 08:16:38
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Det är en av anledningen till att jag vill behålla vagnen. Felicia kan gå men det är så smidigt. och ibland är hon trött och vill ingenting!

2011-01-20 @ 09:40:55
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Här fick man sovmorgon till sju... :)

Hoppas de kommer lösa sig med hur ni ska te er te förskolan/dagis!! :)



KRAMAR!

2011-01-20 @ 09:42:42
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Petra

haha då e vi två min sladd e oxå spårlöst borta,såå irreterande,ja det e bra med syskonvagn samtidigt som man e less på den,kram

2011-01-20 @ 13:04:57
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Theodora

Hej fina du!

Ja, nu skall de gå på samma avdelning. En jätteliten fin avdelning med 16 barn, 1-5 år, och 4 pedagoger. Hoppas att det skall bli bra detta.



Men jag förstår ditt dilemma om vagn! Vi har velat kring detta hur länge som helst känns det som. Det roliga är att Leia inte vill åka i syskonvagnen när vi har den, men vill åka i vagn så fort vi tar enkelvagn och ståbräda. Leia fyller ju 3 nu om 2 veckor och kan ju gå längre bitar utan problem,Men det är ju praktiskt taget en omöjlighet att gå på stan i affärer med ståbräda, för då springer Leia iväg så fort jag stannar till och det förstår jag, hur kul är det att stå still på en bräda?



Så syskonvagnen har blivit mer en konfort för mig själv för att slippa krångla. Då sitter de ju där de sitter och det finns inget utrymme för Leia att tjaffsa eller hoppa av brädan mitt i farten.

MEN, syskonvagnen används ju JÄTTESÄLLAN här hemma, speciellt när vi åker bil mycket. Så vi har oxå pratat länge att vi nog skulle sälja syskonvagnen, så jag förstår ert val.

2011-01-20 @ 13:26:12
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Jenny ♥

Hej vännen! Cykel och cykelkärra, då kan du trampa i ur och skur och barnen tycker säkert de är skoj att sitt i sin lilla kärra!



Kramar

2011-01-20 @ 23:49:01
URL: http://www.jennyn.se
Postat av: Jenny ♥

Hej vännen! Cykel och cykelkärra, då kan du trampa i ur och skur och barnen tycker säkert de är skoj att sitt i sin lilla kärra!



Kramar

2011-01-20 @ 23:49:02
URL: http://www.jennyn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback