Konsten att njuta

2012-08-10 10:42:54 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Igår morse vaknade vi av att det brummade utanför huset. Det tog inte många minuter innan barnen hade att på sig skor och stod ute i pyjamasarna och kollade på. Gratis barnvakt klockan halv åtta är ju inte helt fel.
 
Klockan tio var vi packade och redo för "hemfärd". Nu är vi uppe hos mina föräldrar och har det bra. Ikväll blir det bygdespel (utomhusteater) tillsammans med Mira. Theo får va hemma och ha fredagsmys med mina föräldrar, inget jag tror han beklagar sig över direkt.
Imorgon är det årets happening då byn invaderas av flygplan från alla dess håll. Häftigast är ju reaplanen som låter så att det skakar i husen. Jag ser fram emot att hälsa på folk och njuta av en dag på flygfältet.
 
Vi har just avnjutit nyplockade hallon med glass. Vilken lyx att ha hela trädgården full i hallon. Vi får nöja oss med vårt stackars plommonträd på vår gård. Jag njuter av varje timme såhär i slutet av semestern, bara att hoppas att man står på jobbet med nysamlade krafter på måndag.
 
Någon mer än jag som faktiskt ser fram emot höst, rutiner och tända ljus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback