Att glömma

2013-09-10 08:55:24 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


 
 
Jag har gjort det igen. ALLTID. Jag fattar inte vad det är med den här dagen och mitt minne, det är som att de springer olika vägar och liksom inte vill träffas. Jag har glömt det igen. Leksaksdagen.
Ungefär en eller två gånger per termin så har de leksaksdag på barnens förskola och jag glömmer det alltid. Den där blicken när man måste berätta för barnen att man har glömt. Eller det andra senariot när man kommer dit och alla kompisarna rusar fram för att visa vilken leksak de tagit med och Mira tittar på mig med sina blå ögon och säger "Mamma du har glömt att jag skulle ha med en leksak idag" (och bakom de där orden finns så mycket besvikelse). Känslan som infinner sig är att man känner sig som typ den sämsta mamman ever.
 
Den enda glädjen var att Mira fick ha ett nytt sett med kläder på sig som jag sytt och som hon var löjligt stolt över. Hon svassade in och berättade stolt för alla att det här har mamma minsann sytt till mig och jag har valt tyger själv. Lillstumpan.
 
Nu ska jag jag iaf sätta mig och surfa runt på alla obligatoriska morgonsidor på nätet. När det är gjort och man kollar alla sociala medier som man följer så är dagens "att göra" slut och då blir det antingen soffan eller sängen. Det regnar idag så det känns som den perfekta dagen att starta upp en ny bok som jag kan plöja på några timmar. Jag skulle kunna ha veckans bokstips här på bloggen med tanke på hur många böcker jag plöjt under de här sjukskrivningsveckorna.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

Vet hur det känns att glömma bort. På mina barns förskola har de tagit bort leksaksdagarna det blev för stort. Jag tycker att man inte borde ha leksaksdagar. Det är lätt att det blir avundsjuka och att det kan skapa ett ha begär. Många barn jämför sina saker och det är lätt att de blir ledsna. Sedan gör det ju att vi föräldrar får dåligt samvete om vi glömmer. Tycker att du borde prata med barnens fröknar och ta bort leksaksdagarna om du tycker det. Det blir ju inte att det blir en skola för alla.

2013-09-10 @ 20:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback