Nya färdigheter o lite bilder

2009-02-22 14:43:46 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Jag lovade att jag skulle skriva ett inlägg o visa vad som är Miras nya favorit sysselsättning. Jag läste nämligen i en bok igår om utveckling i olika åldrar. Där stod det att mellan 8-9 mån så kan barnet lära sig att bygga med klossar och stapla saker på varandra m.m. Vi har en leksak här hemma med träbitar man ska trä på en pinne. Jag blev lite nyfiken igår o se om Mira skulle kunna fixa att leka med den här.
Jag visade henne en gång hur man skulle göra för att få på klossarna på pinnen. Efter den enda visningen så fattade hon galoppen helt. Nu sitter hon hur länge som helst o försöker få på klossarna. Tyvärr var det lite svårt att pricka rätt... men hon är på god väg:)


Tungan hjälper till att hålla koncentrationen på topp.

 
Miras nya favvorit godis är gurka. Igår kväll när vi hade besök satt hon o
knaprade på en liten gurkbit i säkert en halvtimme.


Den här bilden tog vi när vi var uppe i Dalarna. Mira hade somnat själv efter att hon druckit ur vällingflaskan. 10 min tidigare var jag in o kikade på henne och då låg hon på kudden och sov som en vanlig människa. När pappa sedan skulle in o kika så hade hon satt sig upp o förmodligen somnat så. Fick lov att ta en bild då jag tyckte det såg så otroligt gulligt ut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vilken söt liten tjej du har! Och fin blogg!



Hoppas ni har en fin kväll! Kram Jenny

2009-02-23 @ 20:44:39
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback