Fortfarande feber...

2009-06-22 08:54:04 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Nu är värmen här! Satt just på smhi och kollade vädret för veckan och fram till fredag kommer det att vara kanon väder. Äntligen kanske man kan packa beachväskan och få användning av nya baddräkten till Mira och mina egna solblekta historier. Men i första hand blir det jobb denna veckan. Idag, ons o fre. Har jag tur får jag tis, tors i solen iaf.

Natten har gått bra trots att Mira är så sjuk. Hon vaknade inte förrän vid fem tiden och skakade som ett asplöv. Antar att febern var på väg upp då...men jag hoppas att vi hann stoppa ytterligare stigning med alvedonet för vid den tiden låg febern nästan på 40 grader, precis som på kvällen. Somnade gjorde hon igen direkt efter flaskan och så sov hon till åtta! Mira sov alltså från kl 18-08, galet länge! Just nu är läget sådär. Älsklingen vägrade frukost och har nästan 39 i feber. Jag hoppas att den ger sig nu under dagen.

Önskar er alla en toppen dag i solen. Nu ska jag hoppa i duschen innan jobbet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars liten som blivit sjuk! :-( Här har vi precis avverkat tredagarsfeber med mellan 39-40 i feber under tre dagar (igår kom utslagen så nu är jag rätt säker på att det var det). Inget roligt att ha feber nu när det ska bli varmt. Hoppas hon snart kryar på sig! kram

2009-06-22 @ 09:44:42
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Carro

Näe vilken otur ni har! Varje gång ni åker så blir hon sjuk, vad är oddsen liksom..

Ja kan det inte vara tredagarsfebern? Är hon snuvig eller så?

Vendela hade ju 3dagarsfeber i vintras och hade 39 grader hela tiden men va ganska pigg ändå, sen kom prickarna på heela kroppen!



Hoppas du får några dagar på stranden när du är ledig! Och att det går bra att jobba ;-)

Stor Kram

2009-06-22 @ 20:38:51
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Smilla

Hoppas lilltjejen är bättre =)

Och att det gick bra för dig på jobbet, själv ska jag börja i september efter två års mammaledighet, fast jag har "fuskat" lite och hoppat in vid behöv.

2009-06-24 @ 09:01:30
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen, kikar förbi en snabbis i bygg och flyttkaos för att kolla hur det är med er :)



Ge Mira en jätte krya på sig kram från oss!



Kram Jenny & Astrid

2009-06-24 @ 21:55:58
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback