Promenad och mammatankar

2010-08-19 13:56:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «




Det blev en liten promenad efter lunch. Eftersom Mira varit uppe sedan tidigt så behövde hon en liten middagslur idag för att orka hela eftermiddagen och kvällen.
Theo som vaknade precis innan lunch var pigg som en lärka och underhöll mej hela vägen med sin sångröst. Tur att storasyster vant sig med gullgrodans ljudvolym och kunde somna ändå.

Även om det här är den jobbigaste perioden av min mammaledighet så här långt så är det även den mysigaste och härligaste. Theo är i en sån härlig ålder då han börjar förstå mer och mer, ger oss gensvar och umgås med oss på ett annat sätt än tidigare. Allra bäst är hans kramar som han börjat med:)
Mira är även hon i en rolig ålder. Jag vet att jag klagar mycket på att hon är trotsig och bråkig på oss, men även en trotsig tvååring har sina fina sidor. Hon har under sommaren börjat prata mycket mera och härmar oss hela tiden. Det är så mysigt att få höra hennes fina lilla stämma. Hon är som hon alltid varit väldigt kramig och mysig mest hela tiden. Helt underbart när hon helt plötsligt kan komma springande mot en och kasta sig i famnen med massor av kramar och pussar.

Att få va hemma och se sina barn utvecklas för var dag är verkligen en förmån.
Tänk att jag har så fina och duktiga barn. Förundras över det varje dag. Vi måste ju ha gjort nåt rätt iaf även om man tvivlar på sina uppfostringsförsök ibland.

Kommentarer
Postat av: jenny ♥

Underbart vännen - massor med kramar till dig!!!!!

2010-08-19 @ 14:02:00
URL: http://www.jennyn.se
Postat av: CiliaH

Det är absolut en gåva att få vara hemma med sina barn. Jag är så lycklig att jag fortfarande har möjlighet att vara hemmma med lillan. Denna tid kommer ju aldrig tillbaka utan rätt vad det är har de blivit stora och har inte tid med sin mamma... Fast man är rätt bra att ha ändå ;)



KRAM

2010-08-19 @ 14:58:12
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Emmelie

Ja, visst är det underbara även om de kan vara hemskt dryga ibland=) Men det positiva väger så mkt tyngre o d e väl tur d=)

Kanske slår en signal någon dag då lilly är hos marina. kram!

2010-08-19 @ 15:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback