Inskolningen fortsätter

2011-03-15 18:28:49 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Andra dagen idag på förskolan. Mira känner sig redan som hemma där och följde med förskoleläraren till målarrummet själv medans jag var kvar i lekrummet. Efter en stund kom de tillbaka och frågade om det var ok att hon följde med några av barnen ut. Självklart var det det och Mira jublade. Henne såg jag alltså inte på hela timmen vi var där.

Theo däremot var lite mera skeptisk idag då vi kom rakt in till samlingen. Han ville gärna sitta i knä och sjunga och vågade inte lämna mej förrän de andra barnen började röra på sig. Efter en kvart hade han tinat och var igång och lekte precis som igår.

När vi kom hem igen så sov Theo några timmar medans jag och Mira läste böcker, sydde lite och pysslade. Jag ringde sedan Marlene och frågade om vi inte kunde ses vid lekparken, vilket vi gjorde. Det var härligt att gå ut i vårsolen, även om det blåste ganska kallt. 

Nu sitter vi här alla tre och är sådär lagom sega. Jag tror att barnen kommer att somna gott om en halvtimme. 
Maken är på fotbollsmatch ikväll så jag hoppas verkligen att barnen är på min sida och somnar när de ska. Jag känner att min ork börjar sina och det vore skönt med några timmar i soffan ikväll. Inte göra nåt utan bara slötitta på dåliga serier.  


Kommentarer
Postat av: CiliaH

Härligt att inskolningen går bra!



Kram

2011-03-15 @ 19:40:18
URL: http://www.ugglehuset.se
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Tack för lek-date:en i parken :-) en kortis men som du sa så va det rätt kallt med blåsten..



PS: ingen olycka i närheten av oss idag... ungefär 3mil ifrån :-)

2011-03-15 @ 20:40:53
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmammam

Vad skönt att allt går bra med inskolningen!

2011-03-16 @ 00:40:56
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Mariam

Roligt att det funkar så bra på dagis. Det verkar som de är helt redo för lite mer kompislekdagar. Perfekt! Hoppas bara det håller i sig när inte du är där.

2011-03-16 @ 07:26:57
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Amanda Hjelm

Vem drömmer inte om att få en snygg kropp? Självklart måste man jobba för det, och till hjälp har jag startat bloggen styrkaostretch för att ge er tips och goda råd för att tappa vikt eller bygga muskler och självklart stretching.



Har du någon speciell del på kroppen du skulle vilja träna? Säg bara till så visar jag det effektivaste övningarna för det området! Hoppas bloggen är till någon hjälp! Ha en bra dag!



PS. missa inte den senaste nyheten: HAR NU LADDAT UPP EN VIDEO MED ÖVNINGAR FÖR BEN RUMPA OCH MAGE :)

2011-03-17 @ 13:11:27
URL: http://styrkaostretch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback