Ångestprojekt

2011-05-17 10:09:06 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Hjälp vilken morgon. Klockan är tio och jag känner mej gråhårig redan. Theo sover iaf nu och Mira sitter nöjd vid köksbordet och klipper papper. Lite roar småbarn som man brukar säga.

Jag har just avslutat ett av mina större ångestprojekt, nämligen att städa pysselgarderoben med barnens pyssel, pussel och diverse ting. Alla pussel har legat hullerombuller olagda efter att Mira fick ett utbrott och kastade alla på golvet. Även pennor, papper och pärlor låg i en enda röra. Om det är något jag tycker är tråkigt så är det att städa efter att man har pysslat. Det märks även på mina tyghögar som ligger lite varstans i huset. Även jag har mina dåliga sidor alltså, tänka sig.
Nu är det iaf städat och allt ligger på sin plats. Alla pussel är lagda och de flesta bitar upphittade. Nu gäller det bara att försöka hålla den ordningen framöver. Kändes bra att få det städat nu också inför miras födelsedag. Nu vet jag lite mer vad som behöver fyllas på och vad som kan bli de perfekta presenterna.

Nästa ångestprojekt är just mina tyghögar, mönster papper och sygrejjer. Dax att få lite ordning inför sommaren och kanske även få till ett bra mönster på solhatt. Snart är väl sommaren över och då vill ju ingen köpa solhattar längre.

....fast innan städning blir det en kaffekopp. Va gott det hade varit med en kladdkakebit till den koppen. Typiskt att jag inte äter sånt onyttigt för tillfället.

Kommentarer
Postat av: ellenojag

perfekt ju, har du kvar någon rosaprickig utan ficka så tar vi gärna en sån, jätte fina och ser så där lagom stora ut! du har inget mönster på en "haklappströja" med långa ärmar som du knyter i ryggen?

ha en mysig dag med dina godingar!

kramar

2011-05-17 @ 11:44:58
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Gud så skönt att få bort sånt tråkigt!



Det hade inte suttit fel med något gott till kaffet :)

2011-05-17 @ 12:54:19
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Ja visst är det typiskt och dumt. Hur bantar du nu? Gi? Träning?

2011-05-17 @ 17:00:43
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback