Promenader, tårar och "slagsmål"

2011-05-17 22:29:45 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Ikväll har jag och syrran gått på en promenad runt halva stan. Det känns just nu i både ben, fötter och rygg. Jag måste skaffa bättre promenad skor! Vi höll på att blåsa bort, men förövrigt var det en trevlig rundtur med min fina syster.

Imorgon ska jag jobba några timmar och barnen vara på förskolan. Nu har de varit hemma i fyra dagar så jag törs inte ens tänka på de tårarna som kommer att komma imorgon vid lämning. Ett framsteg är att de numer inte behöver slita Theo ifrån mig när jag ska gå utan han sträcker sig till personlen frivilligt. Hade han kunnat prata hade han sagt "Ja mamma jag vet att jag måste vara kvar men jag vill att du ska veta att jag inte tycker att det är ok att du åker ifrån mig"

Tidigare idag hade vi föresten besök av Malin och Majsan. Jag njöt av lite vuxen sällskap och barnen lekte medans vi drack kaffe och tjötade. Eller lekte var väl kanske att överdriva, de var mest oense om saker och ting och ville ha samma dockvagn trots alla andra leksaker vi lockade med. Måste säga att jag längtar till den åldern då de kan sätta sig med några barbiedockor och leka instängda på sitt rum i timtals. Detta med "Min boll", "Mitt pussel" och diverse utbrott kring saker börjar gå mig på nerverna helt enkelt. Andas Therese, andas.

Idag somnade Mira till sist (efter några uppstigningar och försök till att vara uppe längre) med taklampan tänd. Hur mysigt kan det vara att sova med en strålkastare i ansiktet?

Nu ska jag sluta svamla och gå till sängs. Resten av familjen sover sedan länge. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ms. Kidelin

Känner så igen det där med tålamod, mina/dina grejer, etc. Pust;)

Ang. How to Kiss a Frog klänningen så minns jag inte riktigt men jag tror den ska finnas i en till färg.

2011-05-17 @ 23:30:05
URL: http://kidelin.se/blogg
Postat av: Linda

Här har hannabus börjat dela med sig med leksaker men ibland är det så att ingen får röra dom.. :/ hon växer upp för fort..



Hoppas allt ät bra med er!

2011-05-18 @ 07:07:24
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback