Sjuklingar i huset:(

2011-05-28 16:52:54 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Det blev inte riktigt som vi hade tänkt den här helgen.

Igår när jag skulle sätta på Theo hans pyjamas för natten så upptäcker jag att han har prickar på delar av kroppen. Jag tänkte då att det måste varit något han ätit under dagen eller så. Imorse hade prickarna spridit sig ännu mera och jag upptäcker också att Mira har likadana prickar hon med. Mira har det inte lika utspritt och inte lika mycket, men de finns där.
De kändes båda lite varma imorse så jag tog tempen på dem innan jag åkte till jobbet. Båda låg då runt 37,5-38 grader, inte så mycket med andra ord men ändå ett tecken på att feber kanske är på G.

När jag kom hem från jobbet berättar Micke att Theo sovit tre timmar och mira sovit hon med. Jag går upp och tar tempen på båda. Mira hade då 38,8 medans Theo låg på 39,5.

Jag har försökt läsa lite om vad prickarna kan vara för något. Lite lustigt är det ju att båda fått det samtidigt. Virusprickar finns det något som heter. Aldrig hört om innan. Någon med erfarenhet kring sådana? Jag kan gå med på att kroppen kanske kan reagera med utslag vid en virusinfektion, men att båda barnen skulle få det samtidigt är ju lite konstigt.

Jag får verkligen be om ursäkt till er tre familjer som var här på kalas igår. Hoppas inga barn blev smittade. Jag hade ingen aning om att mina skulle bli sjuka. Det enda som syntes på Mira igår var att hon var lite trött och lugn under kalaset.

Kommentarer
Postat av: Anna

Alexander får prickar när han blir sjuk. Ser nästan ut som vattkoppor!

2011-05-28 @ 17:52:48
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Usch då. Aldrig får allt bara vara bra. Hoppas det inte är något allvarligt.

2011-05-28 @ 19:50:38
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback