Syskon i vått och torrt

2011-11-08 12:04:15 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «






Nattningen igår gick på 45 min. Det är Theo som har svårt att vara tyst och gärna vill busa, vilket gör Mira arg och så slutar de med att de ligger och ropar och busar tillsammans. Till sist somnade Mira och efter att Theo sjungit några sånger för henne så somnade även han. Jag hoppas och räknar med att det kommer att gå bättre och bättre. Jag minns väl hur länge jag kunde ligga och prata med mina kompisar som man fick sova över hos. Klart att det är spännande när man helt plötsligt får en rumskamrat man tidigare inte haft.

Båda barnen sov hela natten och jag vaknade med ett leende på läpprna när Mira kom in och det faktiskt var morgon.

Idag har de lekt oroligt bra tillsammans. Visst blir det bråk lite titt som tätt, men det hör väl till. Speciellt blir det jobbigt för Theo som inte kan prata och istället visar vad han vill genom att knuffas och slåss. Mycket uppfostran här hemma just nu. Men när de är glada och nöjda så är det en fröjd att se hur väl de kommer överrens. Spelade tidigare in en film när båda sjunger tillsammans. Måste visa er den senare när jag hinner.

Nu har jag just käkat lunch och ska strax bege mig till jobbet. Jobbar kväll idag. Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback