Loppis

2012-09-30 18:29:59 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Idag har jag stått på loppis. Fyllde nästan en hel bil med barnkläder och drog iväg för att stå där 4 timmar. Kom hem igen med rätt många kassar men fick också en hel del sålt. Det var ingen renodlad barnloppis, så kanske inte så konstigt att största delen av loppiskunderna bestod av tanter. Mer vanligt med frasen "jag ska köpa till mitt barnbarnsbarn" än "Jag ska köpa till min nyfödda lilla dotter".
Känns alltid bra när plånboken fylls på i takt med att garderoberna töms. Det blir en del barnkläder man samlar på sig med åren. Jag skulle nog kunna annordna en egen loppis med tanke på mängden barnprylar man har i sina gömmor.
 
Ännu en helg har nu gått. Både jag och maken känner oss krassliga idag och jag blåhåller tummarna att vi inte smittats av barnens sjuka som de hade förra veckan. Jag är så trött på min huvudvärk nu. Den är tillbaka på samma nivå som när den började för drygt ett år sedan och om jag inte får sova en stund mitt på dagen så känner jag mig helt svimfärdig på kvällen och ser i kors med mina ljusskygga ögon.
 
 
 
Nu ska jag försöka lägga åtminstone ett av våra barn. Ikväll blir det en slapparkväll i soffan. Det är vi värda.
 

Kommentarer
Postat av: Jannie

Underbar bild verkligen!Happy friday på er!

Svar: Tack:)
Therese

2012-10-05 @ 17:46:40
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback