Blöjfri vid tre års ålder !?

2013-03-19 09:54:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


 
 
ÄNTLIGEN har vi en grabb som vill sluta med blöja. Igår hade han till och med vägrat att ha blöja på förskolan och hade ändå varit torr hela dagen utan olyckor. Tidigare har han varit noll intresserad av att sluta med blöja så jag ser detta som ett stort steg.
 
Med Mira gick det så otroligt smidigt och hon var torr både under dag och natt redan efter 2 dagar, hon var då knappt 2,5 år. Theo har vi försökt med länge och trots att han kan kissa på toaletten och gör det när vi ber honom så kissar han i byxan minst lika många gånger. Det jobbiga är att han inte bryr sig när byxorna blir blöta. Han går där med sina kissiga kläder och säger inget. Mira hon började gråta och tyckte det var jätte äckligt att bli blöt.
Nu kan han iaf hålla sig ett tag och det går bra så länge vi påminner honom att gå på toaletten med jämna mellanrum. Att själv gå dit för att han känner sig kissnödig skulle fortfarande inte falla honom in och bajseriet har vi ingen ordning på. Idag fick han gå till förskolan med blöja och jag sa åt honom att han fick ta av den först när han bajsat. Tycker inte att det är riktigt schysst att förskolepersonalen ska behöva ta reda på hans bajsolyckor. Tacksam iaf att de låter honom vara utan på dagarna och att de uppmuntrar att han ska sluta med blöja.
 
Vi är så sällan långlediga så det är svårt att köra hårdträning och sedan komma till förskolan helt torr och blöjfri.
Mitt mål är iaf att vi ska plocka undan blöjorna tills efter påsk. Hoppas Theo också är med på det.
 
Vill också passa på att skicka en liten hälsning till min kära Make att Theo faktiskt mot all förväntan klarade sig torr i natt och gick på taletten direkt han vaknade. Man blir stolt för det lilla:)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Härligt!! Jag tror på att varken stressa eller pressa barnen, det kommer av sig självt, även om jag också önskar att hugo ville bli blöjfri nu men han totalvägrar pottan och inte ens toaletten med ring vill han sitta på, kanske blir lättare nu till våren/sommaren när man kan springa runt naken hemma. Håller tummarna för er!

Svar: Jag håller med, barnen visar när de är redo. Därför blev jag så glad nu när Theo verkar vilja sluta självmant. Theo vägrar också pottan, men toaletten går bra. Tror också att det kan va lättare på sommaren. Kram
Therese

2013-03-19 @ 11:38:46
URL: http://jennieshemochhjartan.blogg.se
Postat av: Tobias

Duktig kille, hälsa från bias

2013-03-21 @ 20:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback