Borttappade barn

2013-03-25 09:07:08 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


 
Underbara barn man har som får en att skratta flera gånger om dagen.
 
Theo och Mira sitter i lekrummet och läser böcker. Theo frågar Mira något och trots att han upprepar frågan tre gånger så vägrar hon svara honom varpå han säger "Mira, lyssnar du med rumpan eller!"
ooops, tydligen ett uttryck jag råkat använda...kanske också mer än bara en gång.
 
I fredags glömde Theo sin Vovvis på förskolan. Vovvis är som ni kanske märkt en hund (gosedjur) som följer med Theo i allt. Utan Vovvis kan han inte sova. Eller... tydligen så kan han det för efter att vi förklarat att Vovvis skulle vakta förskolan under helgen så godtog Theo att endast ha snuttefiltarna vid sin sida och somnade bra alla kvällar. Imorse berättade jag att vi skulle åka till förskolan och hämta Vovvis varpå Theo hoppar ur sängen och rusar upp till frukostbordet (händer inte så ofta)
När vi kom fram till förskolan plockade jag ner Vovvis från hyllan och det var ett kärt återseende som gav mig nästan tårar i ögonen (ja, jag är lite blödig ibland)
"Åhh, hej vovvis, jag har saknat dig. Jag älskar dig" Vovvis svarar då (med Theos bebisröst) "Jag älskar dig också, jätte mycket"
 
 
Igår var det en liten tjej på 5 år som stod och grät utanför jobbet. Det visade sig att hon hade tappat bort sina färäldrar på köpcentrat. Jag tog hand om henne och ringde vakten som kom för att hämta henne och ta henne till föräldrarna. Flickan vägrar då släppa min hand och fick vara kvar tills hennes pappa kom springande med andan i halsen och tårar i ögonen. Det visade sig att hon hade virrat bort sig rejält och tagit sig till helt andra sidan centret. Pappan berättade att hon hade gått framför dem men helt plötsligt varit borta. Läskigt va fort det kan gå när man inte har ögonen med sig konstant. Nu gick det ju bra tack o lov och flickan fick en nalle som hon döpte till My. Man blir glad när man kan hjälpa till... även om jag önskar att barn aldrig skulle behöva komma bort från sina föräldrar.

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Å stackars liten och vilken panik som förälder man skulle få. usch hemska tanke!!

2013-03-25 @ 22:49:20
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback