Behind the scenes -årets julkort

2013-11-02 12:35:51 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


 
 
Det finns inget som gör mig mer frustrerad än att ta årets julkort.
 
Jag tycker det är roligt att fundera på vad barnen ska ha på sig och vad man kan hitta på. Jag ställer alltid in mig själv på att det är på barnens villkor. Om ingen vill så lägger vi ner och tar det en annan gång. Denna gången ville båda utan mutor.
Sen kommer de mer frustrerande momenten när man ska sätta på kläderna och inget barn vill vara med längre. När man äntligen fått på dem kläderna men ingen vill sitta eller göra som jag säger. När kameran envisas med att det ena barnet ska va suddigt. När barnen envisas med att inte titta i kameran. När ena barnet alltid kollar bort, gör konstig min eller surar.
 
Jag brukar ibland få frågan hur jag kan få till så fina bilder på barnen. Knepet är ett stort fång med tålamod, ta 100 bilder (och av dem blir max 2 st bra) och konsten att kunna roa och busa för att få barnen med på lekfulla bilder.
 
Då man får busa fram korten
 
Då alla gör tvärtemot vad man ska göra och det bara blir ett suddigt kaos.
 

Då någon bara surar och inte vill vara med längre

Kommentarer
Postat av: Petra Olsson

känner igen detta haha inte alltid barnen är med på noterna,kram o hoppas du fick till en julbild.

2013-11-02 @ 21:40:08
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Linda

Isch jag har inte ens orkat i år.. Får kanske ta tag i det?
Väldigt söta barn iaf;-)

Kram

2013-11-04 @ 10:18:59
URL: http://familyspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback