Helgen började med sjukdom

2014-11-21 09:45:17 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Godmorgon hälsningar från oss!
 
Natten inatt kunde ha varit en av de bästa på länge då Melvin faktiskt sov över tidiga nattmålet och vaknade först framåt fyra. Tyvärr kom istället Theo upp och väckte oss. Stackarn hade feber och var het som en stekpanna. Han är fortfarande pigg nu efter alvedonen han fick inatt men jag gissar på att febern kommer tillbaka innan dagens slut.
 
Melvin fortsätter att utvecklas i rasande steg. Bara från förra veckan har han börjat ta krypsteg, hasa sig fram på rumpan ännu mer än tidigare och han ställer sig upp vid bord/hyllor och i sängen.
 
Tänderna fortsätter också att komma i rasande fart och därför ser vi ännu ingen hejd på de äckliga blöjorna, matvägran (Han har helt slutat med gröt tex, vad ger man en 8 mån istället!?) och gnället. Jag hoppas innerligt at det blir en liten paus efter den tanden som är påväg nu. Det behöver både vi och Melvin tror jag bestämt.
 
Idag hade vi planer på att åka till Leos lekland, men istället blir det hemmamys. Kanske jag drar ihop ett pepparkaksbak i eftermiddag. Man får ju börja jobba lite nu på julstämningen, står inte på nu tills det är 1:a advent.
 
Önskar er alla en toppen helg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback