Höstlov

2014-10-28 16:32:44 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Höstlov denna veckan. Mira och Theo som annars är hemifrån till kl 13.30 varje dag är alltså nu hemma på heltid. Otroligt mysigt att kunna ta det lugnt på morgonen och gå omkring i pyjamas till förmiddagsfikat om man så vill. Jag insåg idag hur mycket jag saknat de lugna mornarna med barnen. Det ÄR otroligt stressigt att komma iväg med tre barn till kl 8.15 varje vardag.
 
Ska erkänna att jag har varit och är väl fortfarande lite nervös för denna veckan då jag vet hur snabbt de stora barnen börjar klättra på väggarna av att vara hemma ensamma med mig hela dagarna. Igår hade vi dock en toppendag och de lekte hur bra som helst hela dagen. Idag har det varit lite mera "jag vet inte vad jag ska göra" och för 5 min sedan skickade jag ut dem en sväng då jag fick nog av spring och brottaslekar.
 
Både igår och idag har våra lekkompisar som vi planerat att träffa avbokat pga sjukdom. Sådana tider nu verkligen. Imorgon ska vi iaf träffa Mariam och grabbarna så det ser jag fram emot.
 
 
Melvin var så söt tidigare idag då han satt och pratade med bebisen på andra sidan skåpdörren. Det pussades och skrattades i åtminstone 10 min. Gofisen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback