Utan nyckel

2014-10-09 10:25:50 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


 
Idag fick vi en rätt kaosartad start på morgonen. Jag var trött och det resulterade i att vi var lite sena. När vi väl kom ut och alla barnen var påklädda så inser jag att bilnyckeln är spårlöst försvunnen. Visade sig att det var Maken som fått med sig båda nycklarna till jobbet idag. Där står jag alltså med tre otåliga barn och regnet som öser ner. Bara att sätta Melvin i vagnen istället för bilstolen och traska iväg till skolan med Mira. Theo fick vara hemma då hans förskola ligger lite längre bort och dit orkade jag inte gå två vändor idag. På bilden ser ju båda rätt glada ut men jag kan lova att det blev andra ljud och miner när Theo förstod att vi skulle vända och gå hela vägen hem igen sen när vi lämnat Mira.
 
Nu har vi iaf kommit hem och fikat lite. Lugnet börjar infinna sig och jag sitter och planerar packning inför helgen då vi åker upp till dalarna. Ska bli skönt att komma "hem" en sväng och bli lite ompysslade. Hösten uppåt landet är så fin. Jag hoppas inte alla löv tillat av träden än.
 
Bjuder på ett kollage av Mira från igår. Hon hade bestämt kläder själv inför skoldagen då hon skulle hålla en bokredovisning inför klassen. Hon var så pirrig och förväntansfull inför detta. Bedårande söt och bustokig på samma gång :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback