Hemmafix

2014-10-20 09:53:00 Huset & Inredning
» Kommentarer(0) «


 
 
Jag vet inte vad som flugit i mig på sistone, trots att energinivån är ganska låg och jag varje eftermiddag däckar pga hypotyreosen. Men jag har hamnat i nåt hemmafix tillstånd. Jag städar, plockar, renoverar och sorterar.
Kanske "boar" jag in min systers bebis som närsomhelst kan komma eller så försöker jag komma ikapp med allt som jag tidigare inte orkat när jag mått sämre (typ de senaste 2-3 åren). För även om jag fortfarande inte mår helt hundra så mår jag 10 ggr bättre än förrut.
 
I helgen har vi påbörjat tapetsering av Melvins rum. Lite som ett test inför stora hallen på övervåningen. I båda rummen är det strukturtapet from hell. Den som sätter upp strukturtapeter vill verkligen sina medmänniskor illa. I två lager fick vi bort tapeten till sist. Översta bilden visar hur det ser ut just nu när det är färdigt och slipat. Den andra bilden visar innerlagret av strukturen. Det hemska sågspånslagret.
 
 
Vi har även städat på altanen och baksidan utomhus. Plockat in alla trädgårdsmöler och genomfört stora förrådpusslet. Alltdi lika spännande och se om man lyckas få in allt.
 
 
Även insidan har fått sig en omgång och är nu bebissäkrad. Melvin som lärt sig åla är numer överallt på väldigt kort tid. Som vanligt så har man ju vetat att detta ska ske men ändå är man inte mer förberedd utan får hetsstäda och säkra alldeles för sent. Nu är det gjort iaf. Skönt.
 
Idag är jag hemma och myser med mina pojkar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback