3 månader idag!

2008-08-27 18:52:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Idag fyller Mira tre månader. Stora tjejen nu:)

Vi var till bvc på koll. Nu väger hon 6575 g o är 63,5 cm lång. Hon följer sin kurva o allt ser bra ut.
Vår gosing fick sin tremånaders vaccinations spruta idag. Det var inte roligt alls. Hon grät naturligtvis och jag tyckte så synd om henne. Som tur var höll inte gråten i sig så länge och det verkar inte som att hon känner av sprutan nåt efteråt. Nu ligger hon i vaggan o småsover och hon verkar inte ha feber eller så.

Jag vet inte hur jag skulle bete mej om Mira blev sjuk. Jag har aldrig ens tagit tempen på en bebis förrut...det är sådana gånger man känner sig som en värdelös mamma. Tur att det finns en mormor att ringa om man behöver råd o hjälp.

Jag känner mej riktigt huslig idag. Igår stod jag hela kvällen och bakade pizza bullar och idag har jag lagat en ny maträtt som blev riktigt lyckad. Jag skrev för någon dag sedan ett vecko matschema som jag faktiskt följt ganska bra. Plockade fram alla mina kokböcker o skrev en lista på maträtter som vi inte testat innan sen åkte vi till maxi och köpte in ingredienser så vi klarar oss en vecka. Både ekonomiskt och smidigt. Måste försöka spara in lite pengar nu när jag går på mammapenning.

Nu ska jag sätta mej framför tven o softa resten av kvällen.
Mina leder värker o träningsvärken är värre än någonsin.... trött är jag också....vädret gör ju inte det hela bättre.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Grattis Mira!!!

Visst går tiden fort med de små :)

2008-08-27 @ 23:43:15
Postat av: Therese

ja alldeles fööör fort tycker jag:) Jag hinner inte med riktigt.

2008-08-28 @ 16:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback