Vaknade idag av en sjungande Mira...

2008-08-19 18:01:32 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Mira har verkligen börjat "prata" nu. Hon jollarar för fullt mest hela tiden. Jag kunde bara inte låta bli att skratta i morse när hon låg där i vaggan o diskuterade med sig själv. Så otroligt söt! Det är bra med en stämningshöjjare i familjen då man vaknar kl 7.30 o verkligen inte vill gå upp. Tur för Mira att hon är så rolig annars skulle hon få en arg o trött mamma istället.
Trodde inte hon kunde lära sig nya saker utan morfar:) Det är verkligen konstigt för allt hon har lärt sig har hon lärt sig när hon varit med mormor o morfar. Hon var dålig på att hålla huvudet åt vänster o så helt plötsligt en kväll när morfar kom på besök så var det inga problem alls med att titta åt vänster. En annan gång de var här så lärde hon sig säga några ord. När dom sen åkte hem pratade hon inte alls lika mycket. Jag lovar att hon kommer att ta sitt första steg när hon är med morfar också...säkert någongång när varken jag eller Micke är med.
Ok, jag erkänner... Både jag o Mira längtar tillbaka till Dalarna. Det har vart så mysigt i sommar när vi har vart där o hälsat på. Fast jag skulle ändå inte kunna flytta tillbaka... det är för mycket här i Jönköping som väger högre. Men jag önskade av hela mitt hjärta att sträckan mellan jönköping o Dala-Järna skulle minskas med se så där 35 mil. Eller att mina föräldrar skulle flytta hit:)

Idag är jag sjukt trött o vill bara sova! Jag känner pressen att jag måste ta tag i dopet o planera det o sen har jag hundra saker till som jag "borde" göra. Jag har alltid sett mej själv som stresstålig...men jag får nog vackert inse att jag verkligen inte är så stresstålig. Jag är duktig på att prioritera o strukturera upp saker som jag behöver göra...men har jag några saker för mycket att göra så blir jag tokstressad o så orkar jag ingenting istället. Det måste vi öva på!

Nu ska jag ta o sätta mej o skriva en lista på allt jag borde göra. Det är ju så gott när man får stryka saker på listan sen...då försvinner stressen ett steg i taget.

Bjuder på en bild på Miras älsklings morfar.

Kommentarer
Postat av: älsklings syster

hallå där, jag tror minsann att du glömt av att hon är morsters älskling också :D

2008-08-21 @ 08:49:17
Postat av: Therese

Ojoj...det kommer, det kommer. Skall genast bättra mej. Hur kunde jag glömma en sån självklar sak??? Mira saknar sin älsklings moster

2008-08-21 @ 12:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback