Läggdags...

2008-12-04 22:35:47 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Vi improviserade en ny teknik ikväll för att få henne att somna. För det första fick hon vara uppe til kl 22 för hon var inte trött förräns då med tanke på hennes kvällsslummrande kl 19.

Jag lade henne i sängen och gav henne en flaska välling. Jag sjöng en "vacker" vaggvisa o spelade kaninen (Mira har en kanin som spelar blinka lilla stjärna som hon älskar att somna till).
När flaskan var slut så lade jag över henne täcket o sa godnatt. Sedan spelade jag kaninen medans jag satte mej vid datorn.
Inte ett knyst från sängen. 20 sek gick o då sa hon första ordet... Nu är det kört tänkte jag.... 10 sek till....tyst i sängen.... en minut till o så sover hon. Hon somnade!!! Utan napp!!! I sin säng!!! Utan gråt!!!

Märkligt

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Va härligt för er :) Hoppas att det blir bättre för er nu.Här så somnade lilleman nu som vanligt,det har han gjort i 2 veckor nu :)

Hade så bra

2008-12-04 @ 22:54:35
Postat av: Anonym

Hej,

började oxå med lite ändringar i rutinernan på min 7månaders son nu i veckan. Han sover vid halv 10tiden på fm o sen håller jag honom vaken till 14, då sover han nån timme (han har aldrig sovit speciellt mkt) o sen får han vara uppe till 20 då det är sovdags. Jag ger honom välling i sängen o han somnar när den är slut. Så läggningen tar nuförtiden bara max 10 min!



Hoppas det löser sig!

2008-12-05 @ 09:44:24
Postat av: Jenny Persson

Hahahaha,skammen den som ger sej=)

2008-12-05 @ 09:51:52
URL: http://lillkapsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback