Pyssel o vakna nätter...

2008-12-11 21:23:01 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


I dag har jag haft pyssel o knåp dag. Har suttit och försökt göra klart alla julkort. Mysigt att bara sitta och pyssla en stund för sig själv. Passade på när Mira sov två timmar på eftermiddagen. Tyvärr kan jag inte visa er resultatet ännu eftrsom jag då avslöjar för alla som kommer få korten hur de ser ur.

Hade besök av min vän Maria på förmiddagen. Trevligt att träffas, det blir så sällan tyvärr.

När det gäller Mira så har hon börjat krångla på nätterna igen. Jag blir sååå ledsen. När vi äntligen kommit fram till en teknik som funkar för att få henne att somna då ska hon börja vakna på nätterna istället. I natt vaknade hon kl 24, kl 4 och kl 6. Det enda som får henne att somna om är ammning. (Eftersom hon fortfarande vägrar nappen) Jag inser ju också att detta lätt blir en vana. Så efter en veckas tid med dessa vakna nätter så måste jag sluta amma henne nu innan kl 6. Ser fram emot en natt utan sömn inatt. Någon mer som är vaken med bebis eller jobb kan ju tänka på mej en stund inatt.
Nu sover hon äntligen i sin säng efter 2 flaskor med välling (två små flaskor).
Jag ska gå ut o sätta mej i soffan med maken. Han ser på "Sjön suger", ett program jag aldrig förstått mej på.

Vagnen är iaf såld nu för er som är nyfikna. Gick betydligt fortare än jag vågat hoppas på. Roligt!

Kommentarer
Postat av: Jenny Persson

Åhhh,jag är så nyfiken nu på att få se hur Julkorten blev,hoppas verkligen att det timper ner i brevlådan snart =) Hoppas det löser sej med Mira och sömnen på natten så även du får din skönhetssömn*ler=) Kram på er !

2008-12-11 @ 21:39:55
URL: http://lillkapsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback