Snöslask, Himmelsäng och pysselverkstad

2008-12-12 14:27:21 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Idag har jag o Mira hunnit med massor redan.

Mira började dagen med att kissa ner hela sig. Hon låg på skötbordet utan blöja och kissade så klart. Det dumma var att det inte låg någon handduk på skötbordet så allt rann ju runt. Hon hade kiss ända upp i håret! Då var det ju självklart bara att sätta henne i duschen. Skönt att hon sitter själv nu så att jag sjlapp duscha med henne.

Efter morgonbestyren tog vi en promenad i det härliga snöplasket. Tog en sväng till IKEA där jag köpte en sänghimmel till Miras säng. Gick ävn runt o kollade julklappar till maken, men hittade inget. Väldigt lugnt på A6 idag. Konstigt. Det borde ju vara massor som behöver handla nu!
Skrattade så när Mira vaknade på hemvägen och såg hur det snöade. Hon såg så härligt förskräckt ut. Hon satt o gapade o hade tungan ute hela vägen hem. Tyvärr fick jag inget kort på det för självfallet smilade hon när kameran åkte fram.





Måste ändå erkänna att Bugaboon är betydligt sämre i vinter väglag. Jag fick vända på styret efter halvavägen och köra med de stora hjulen fram då gick det hyffsat, men den slirar ju o halkar mest hela tiden. En Emmaljunga går ju mer stabilt på snön. Men, men....De andra fördelarna väger över och gör ändå Buggan till en bättre vagn!

När vi kom hem lunchade vi och hör och häpna men Mira älskade min Köttfärssås med Makaroner! Snacka om att jag känner mej stolt nu som lyckats göra en maträtt Mira tycker om. Nu fick jag nytt självförtroende och tänkte testa göra nåt med kyckling i helgen.
Mamma, vi måste laga mat till Mira i jul. Du får lära mej nåt bra, du som lagar mat till barn dagarna i ända.

Efter lunchen blev det klippa, stryka o sy gardinerna som jag skulle ha till sänghimmel. Blev jätte nöjd.
Här har ni resultatet:



Mira verkar gilla den också:



Nu ligger hon o sover i sin nya fräscha säng. Jag tänkte passa på o göra klart tackkorten från barnvälsignelsen under tiden.
Som ni ser så hade jag en del att skriva om idag. Vi får väl se om det händer nåt mer värt att skriva framåt kvällen.
Annars önskar jag er alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Jenny Persson

Himmelsängen blev jätte fin,kan verkligen tänka mej att hon mysser nu i sin fina sänghörn=)Har ni flyttat på sängen föresten? Hihi,ja en vagn med fyra hjul är nog mer värt att satsa på trots allt =) *ler

2008-12-12 @ 14:46:25
URL: http://lillkapsblogg.blogg.se/
Postat av: Louise

Blev ju jätte fint!!! så mysigt ni har fått det nu i miras lilla hörna:) saknar er!

2008-12-13 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback