Dancing time...

2008-11-24 08:32:26 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Igår hade vi en riktigt mysig dag. Började dagen med en promenad i solen o kylan. Mira somnade efter 2 sek i vagnen. Det har verkligen blivit hennes nya älsklingsplats.

Vi käkade sedan lunch med Louise och Emil på Jensens bôfhouse. Blev en god köttbit med skivad potatis till. Mumsigt. Efter maten åkte vi hem till oss och spelade lite kort.


Mira busar med Emil

Vid sju tiden blev det dax för mej att åka hemifrån igen. Det var dax för dans med dansgruppen. Det gick jätte bra och vi satte lite detaljer inför onsdagens uppvisningen. Nu känns det som att det sitter hyffast. Ska träffas idag igen o då ska bebisarna vara med. Få se hur danssugna dom är idag. Alltid lika intressant att ha dom med. Alltid någon som behöver äta/bajsa/sova/sitta i knä.

Nu sitter snuffsan i mitt knä och jag kan ju tala om att hon inte direkt hjälper mej i mitt skrivande.

Hon sover bra för det mesta nu. I natt vaknade hon vid fem, men det hör verkligen till ovanligheterna nu för tiden. Annars brukar hon iaf sova till kl sex minst. Bara för att hon vaknade vid fem så var hon självfallet pigg vid halv åtta och gick upp då, även om jag är medveten om att jag inte borde få klaga. De flesta mammor går nog upp innan mej.

 Mira vägrar fortfarande nappen, fast hör och häpna, igår när micke var hemma med henne själv när jag var på dansen så fick han faktiskt i henne 100 ml ersättning ur flaskan. Däremot fick han henne inte att somna under de två timmar jag var borta. Det krävdes lite ammning, sen lade vi ner henne i sängen och då somnade hon utan ett pip. Konstig tjej vi har. Undra om det var sin mamma hon behövde??? Kul för mej trist för micke. Inte så skoj för mej i längden heller men bra för egot just nu.

Nu ska jag sysselsätta Mira lite o ge henne frukost. Hon har under de här 3 min roat sig med att käka upp alla våra räkningspapper o haft ner allt närliggande på golvet. Vilket inkluderar en rejäl hög med papper. Ja, jag vet att jag får skylla mej själv. Roligt verkar hon ha iaf.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hon sov faktiskt en hel halvtimme när du var borta, sprid inga lögner över internätet!

2008-11-24 @ 10:31:30
Postat av: Therese

Oj, sorry älskling. Det var inget negativt menat mot dej... bara Mirisen som var lite ovanligt "jobbig". Du vet väl att man måste överdriva lite på nätet för att det ska låta bra. =) Puss

2008-11-24 @ 13:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback