Besök hos sjukgymnasten...

2008-10-17 16:28:44 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Idag har vi äntligen besökt sjukgymnasten pga Miras nacke. Hon tyckte inte alls att det var någon större fara och det hennes lite platta bakhuvud skulle absolut rätta till sig av sig självt. Men trots det så ska vi dit om tre veckor igen o se om det blivit bättre. Vi fick bara lite tips på vad vi ska tänka på. Som att hon alltid ska sova på vänster sida och att hon ska ligga på mage så mycket som hon orkar i vaken tid.
Det känns skönt att hon inte bedömde det allvarligare än så.

En annan rolig sak att berätta är att Mira lärt sig stå under natten. Hon måste ha drömt om att springa maraton eller nåt. Sköterskan skulle kolla om hon kunde stå upp idag o både jag o Micke sa i mun på varandra att det kunde hon inte så det är ingen ide att testa. Hon testade iaf och det resulterade i att Mira stod hur länge som helst. Under hela dagen idag så har hon stått upp längre stunder. Visst blir benen fortfarande spagetti ibland. Men hon kan stå iaf.
Vår duktiga lilla tjej.

Idag fick jag iaf prata med Emmelie om hur förlossningen hade gått. Så nu behöver jag inte sitta inne o stirra på telefonen längre. Nu längtar jag bara tills dom skickar en bild på underverket också.
Hon skulle tydligen va jätte söt. Som att inte alla föräldrar tycker det. Haha.

Ikväll ska jag o Malin underhålla varandra då båda våra män är på sina respektive jobb. Vi ska äta paj och se på IDOL och kanske blir det lite godis till efterätt om vi är riktigt snälla.

Jag har bestämt vad det ska bli för tårta som jag ska baka imorgon.  Det blir en med dumefluff och hallongrädde. Visst låter det mumsigt! Tack Carro för tipset!

Ha en trevlig helg nu alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback