Den perfekta bäbisen...

2008-10-04 15:39:52 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Såg på reprisen av "Älskade låtsas-bebis" idag.
Handlade om kvinnor som köper dockor som är nästan identiska med en riktig bebis. En av kvinnorna hade tom specialbeställt sin docka så att den liknade hennes barnbarn.
Skrämmande! Jag skulle nästan bli lite rädd om jag skulle se någon på stan stå och gulla med en sådan docka.

En av kvinnorna i dokumentären sa att hon var alldeles för pedantisk för att ha ett riktigt barn. Riktiga barn skriker, bajsar och lortar ner sina kläder, menade hon på.
Personligen tycker väl jag att det är det som är charmigt med små bebisar. Dom ska lukta lite, vara lite kladdiga o låta lite. Att få gensvar av en liten bebis är det bästa du kan få. Ett litet leende eller ett uppmuntrande joller. Helt underbart!

Bebisar är väl ingen accossear heller! Det är skrämmande att tänka på hur många det är som verkar skaffa bebis bara för att det är "inne" och "trendigt".
Det är jätte roligt att köpa små gulliga kläder, vagnar, vaggor o andra små prylar till våra älskade barn. Men det är väl ändå inte därför man skaffar en bebis?

Jag anser mej ha den "perfekta" bebisen oavsett hur hon ser ut, hur mycket hon skriker och hur mycket hon lortar ner. Hon är min och det kan ingenting ändra på.
Jag önskade att de här kvinnorna på dokumentären (som inte ville skaffa barn pga av att dom inte är perfekta) skulle få känna den känslan o den kärleken som man kan känna för ett äkta barn.



Skulle du välja denna bebis framför en riktig?
(Bild från tv4.se)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nä,verkligen inte ! ush så läskigt ! Hur kan folk föredra en docka istället för en riktigt bebbis!??! Ush,så tradiskt !

2008-10-04 @ 17:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback