Då kommer alla känslorna på eeeeen o samma gång....

2008-09-19 09:56:33 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Var in o läste på gamla forumet där alla gravidisar med mycket sammandragningar pratar av sig o delar erfarenheter. Skulle jag inte ha gjort. Det var en tjej där som ganska nyligen förlorat sin bebis i magen, flera som hade problem med försäkringkassan och sjukskrivning, många som har ont o är oroliga, en tjej i v23 som ligger inne på förlossningen med täta värkar och vatten som gått.
När jag läser om alla de här tjejerna som kämpar sig igenom sina graviditeter kan jag inte låta bli att bli orolig igen. Vågar vi skaffa ett barn till? Kommer det att bli värre nästa gång? Kommer jag att bli sjukskriven då också? Orkar jag med en lika jobbigt graviditet till?
Jag är verkligen lyckligt lottad som har fått en sån snäll tjej och jag tycker absolut så här i efterhand att det var värt hela graviditeten och varje liten krämpa....men tänk om det blir värre nästa gång. Jag vill inte ens tänka tanken hur det skulle kännas att förlora sitt barn i tex. v 22. Den här gången blev jag inlagd i v 24 men tänk om det blir ännu tidigare nästa gång???
Det enda jag vet är att nästa gång jag får ett plus på stickan kommer det att vara med blandade känslor. Total glädje blandat med en hel hög av rädsla.
Det värsta är att sammandragningar till ganska stor del kan drivas av stress och oro.... ingen bra förutsättning.

Nä...nu ska jag bara njuta av Mira och leva i nuet. Vad som händer sen det får vi ta då.

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter ju självklart inte roligt!

Hoppas att Er nästa graviditet blir kanon!



Många kramar i

2008-09-19 @ 20:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback