Matlagningsro??!?

2008-09-18 21:57:53 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Jag har aldrig förstått de mammor som säger att de inte får i sig nåt att äta sedan de fick bebisar....förrän idag.

Idag har Mira vart en riktig knähund...och det gick ju sådär när jag skulle laga lunch. Vill ju inte stå o steka kyckling med henne i knä. Vore ju ytterst tragiskt om det skulle stänka stekfett på henne o brännas.
Så det blev att sätta ner henne i stolen -Mira nöjd två sekunder -Röra i stekpannan -Ta upp henne och busa lite -Sätta ner henne igen -Röra lite mera i maten - ta upp henne o trösta....osv. Ja ni fattar.
Inte så värst mycket till matlagning det inte.

Så jag ber om ursäkt till alla er mammor som jag fnyst åt när ni sagt att ni inte fått i er någon mat idag. Jag förstår nu. Det är bara jag som blivit bortskämd med en bebis som gillar att ligga ensam på golvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback