Ullared ett svenskt paradis???

2008-09-25 22:13:20 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Idag har jag och min lilla familj varit till Gekås i ullared. En resa jag sett fram emot länge. Hade planerat att köpa en vinteroverall till Mira och ett par byxor till mej själv. Hittade en assnygg overall till Mira och ett par helt vanliga svarta strechjeans till mej. Får ta en bild på overallen och lägga in här imorgon. (Är för trött för att krångla med kamera nu)

Jag förundras varje gång jag är där över hur vi svenskar kan bli så till oss över lite billiga prylar. Tanter som stångas o knuffas med vagnarna. Min man brukar säga "Jag hatar att åka till Ullared för man kommer alltid hem utan skinn på hälarna, huvudvärk och blåmärken överallt." Ja, folk är verkligen galna där inne.

Men jag är väl inte bättre jag heller...Jag blir minsann liiiite smågalen där inne jag också.
Det konstiga är väl att när jag väl kommit hem och plockat in allt i skåpen så känns det som att jag inte shoppat alls och jag kan inte förstå vart alla pengarna tagit vägen.

Jag står fast vid att jag tycker att Ullared är en barnfamiljs bäste vän. Kanske inte alltid den bästa av kvalite på kläder, men för en människa som byter garderob varje månad så duger det definitivt!

Dax att hoppa i säng innan jag ska upp och amma igen. När börjar bebisar sova hela nätter igenom egentligen? Jag längtar efter att bli "normal" igen och inte gå omkring i en bubbla hela dagarna. Vill sova... sova hela nätter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback