Musikal i mitt hjärta...

2008-09-21 18:20:32 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jaha...då var ännu en helg över. Va fort det går!

Den här helgen har jag haft musikal partaj.
Jag har sett på: Chicago, Rent och Moulin rouge. Om det är någon av dom jag ska rekommendera så är det iaf INTE Chicago. Den gillade jag inte alls.
Rent har jag sett flera gånger innan och den är bra om man gillar lite rockigare musik. Men jag tycker nog att musikalen är bättre live än som film. Moulin Rouge var inte alls som jag hade tänkt mej. En flummig musikal med en ganska bra historia. Ett plus för alla knäppa personligheter som dyker upp under filmens gång.

För att va ett musikal freak är det konstigt att jag bara sett Rent innan av dessa tre musikaler.
Efter denna helgen är jag jätte sugen på att gå o se en musikal live. Någon som vet om det dyker upp någon rolig premiär i höst?

För er som inte vet vilka musikaler ni ska satsa att se så listar jag här mina topp tre:
1. Mamma Mia. Bra både som film och live.
2. Grease
3. Sound of music. Även den bra både live och film. Filmen är ju en riktig klassiker.

(Jag har säkert missat nån nu som jag gillar mer....men ser ni dessa så blir ni inte besvikna)

          

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller nog med om chicago.. jag har inte sett den sen vi spelade in den.. och klart att musikaler är bättre live! Det blir ju en helt annan känsla!

2008-09-21 @ 20:58:54
Postat av: Jenny*

det var jag som skrev den förra kommentaren. namnet föll bort! kram Jenny*

2008-09-21 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback