Måndag igen och full fart...

2009-04-27 16:52:56 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


Idag är en sån här härlig dag igen. Jag kom just in efter en sväng i parken. Jag smet iväg ut när Mira sov och Maken kom hem. Sedan slog jag mej ner under ett träd i paken och satte mej och läste några tidningar. Tänk vad en timme för sig själv i solen kan ge en förnyad energi och glädje. Iaf är det så för mej.

Jag och Mira började dagen med en 1½ timmes promenad. Sedan blev det en turme bilen til ÖB och Rusta. Vi hade nämligen slut på både tvål och duschkräm.
Efter lunch blev det ett besök på öppna förskolan. Idag fic kMira för sig att det var mycket roligare att vara utanför lekrummet än att sitta där med de andra barnen. Så som vanligt fördrev jag timmarna på Öppna förskolan med att springa omkring och jaga henne. Vilket hon också tyckte var jätte roligt såklart. Hade vi varit hemma hade hon givetvis fått springa tan att jag jagt henne, men med alla dom rum som finns i kyrkans lokaler vågade jag inte låta henne springa fritt.
Fick en del kommentarer efter mitt förra inlägg om Öppna förskolan så jag måste bara tillägga och tala om att jag är glad att Mira är ett livligt och framåt barn. MEN....ibland kan det vara lite påfrestande att vara mamma till ett sådant barn. Iaf när det känns som att man får en massa blickar och suckar från alla de andra mammorna.
Det är ju jätte svårt att veta om dom tycker att det är ok att Mira kryper upp i deras knän, kryper ÖVER deras barn eller bara ger deras barn en massa kramar. Själv skulle jag tycka att det var ok om någon annans barn gjorde så på mej/Mira.... men alla är vi olika. Vad skulle du tycka???

Nu ska jag och Mira ta ännu en sväng med vagnen och gå till Bibblan och låna lite tidningar. Jag läste ju ur alla nu på min lilla tur i parken.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaha,så det är därför man inte har sett till dej på msn idag =) Jag tycker absolut inte du ska bry dej att dom andra mammorna suckar och blänger lite så länge som mira inte skadar någon så ska hon ju få leka av sej vid såna tillfällen,de är ju därför man går dit ( kan jag ana =) Jag hoppas vi hörs på msn lite senare,jag ska upp och spinna snart men är hemma efter 8 tiden annars så får vi höras i morgon ! Kram på er !

2009-04-27 @ 17:22:01
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Mimmi

De andra mammorna ska du inte bry dig i,kanske de er lite avis på att Mira är så DUKTIG.Jag undrar vad de skulle säga om min buspojk kom dit med,då har dom två att "blänga" på, hihi.

Hade gött!!!

2009-04-27 @ 17:51:44
Postat av: Carro

Härligt med lite egentid i solen! =) Det behövs ibland..



Jag tycker det är ok när andra barn klättrar på Vendela. Verkar det störa henne eller göra ont så kan det hända att jag lyfter bort barnet själv. Jag anser att det är lite upp till den föräldern att säga till eller ta bort Mira, om det nu skulle vara farligt att hon klättrar lite ;-)



Förstår dig dock med att det blir jobbigt för dig att springa efter henne hela tiden! Men bra motion haha.

Kram

2009-04-27 @ 18:08:36
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: sofia

hehe ja hade då aldrig vågat ta med mig mattheus dit, ja fasar för varje mamma barn grupp varje onsdag vi går på,just för att denna lilla pojk är hyperaktiv! förstår dig verkligen!



jätte fina bilder du lagt upp på sessan!



kram!

2009-04-27 @ 19:27:17
URL: http://www.sofiasnackar.blogspot.com
Postat av: Jenny

Min lilla astrid är också en sån där framåt tjej! Dock har hon sista tiden fått för sig att hon ska dra alla i håret :S mindre kul....



Hoppas ni haft en riktigt fin dag, kram Jenny

2009-04-27 @ 21:14:51
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Ida Fridalius

Båda mina barn är framåt och nyfikna och jkag har haft samma känsla som du har nu. Men de, liksom du, inser egentligen att det inte är lätt för Mira att förstå att hon kanske är "ivägen" eller att hon är för på. Hon är 11 månader, det hade ju varit värre om det hade varit en 11 åring eller hur!

2009-04-29 @ 22:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback