Stirrade döden i vitögat...

2009-04-21 17:03:59 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Idag när jag skulle på träningen tog jag bilen för att jag var sen. När jag nästan var framme vid parkeringshuset fick jag lov att åka jämte en bussfil där det även var busshållplatser. Precis när jag kommer upp brevid den första bussen (det var två som stod på rad vid hållplatsen) ser jag hur det kommer en pojke springandes mellan bussarna och ska över vägen. Alltså precis där jag kör. Jag kastar mej på bromsen och hinner förbi pojken men han hinner inte stanna utan springer rakt in i sidan på min bil.
Det var alltså ca 1 meter från att han hamnade på min motorhuv. Hade han sprungit lite fortare hade jag kört rakt över honom. Det fanns inte en chans att jag skulle hinna bromsa även om jag bara körde i 30.
Jag lovar att jag var skakis och gråtfärdig när jag 2 min senare parkerade bilen. Tänk om jag ahde kört på honom! Tänk om han hade dött! Hemska tanke!
Jag minns bara smällen när han sprang in i sidan på bilen.

När jag sedan kom till gymmet skakis och gråtfärdig ställer jag mej för att vänta in passet och andas lite. Bredvid mej sitter en tjej i linne som har båda sina handleder och armat helt uppskurna. Alltså med massor av röda skärsår. Det syntes på vissa att hon tom fått sy. Ibland känns livet så där otroligt ledsamt. Varför gör människor så mot sig själva. Vad är det som gör att man kan må så dåligt? Den tjejen kommer alltid att få leva med sina skärsår men jag hoppas innerligt att de sår hon har på insidan fått läka iaf.

Allt jag ville vid den tidpunkten var att springa hem till min familj och ge dom en stor kram och tala om hur mycket jag älskar dom och hur glad jag är över att vi får leva och ha varandra.
Ibland glömmer vi bort hur bra vi har det. Hur älskade vi är och hur vackert livet är många gånger.

Kommentarer
Postat av: NIKE the blog

:( Vilken ledsam dag du har haft. . . håller fullständigt med dig om att vi ibland glömmer bort hur bra vi har det. Take care!

2009-04-21 @ 18:05:17
URL: http://nikenike.se
Postat av: mormor

Men käraste vän, hur mår du? Klarade pojken sej utan skada? Tänk vad fort det kan hända saker. Va rädda om er nu. Kramar f mamma.

2009-04-21 @ 20:18:08
Postat av: Therese

Nu börjar chocken lägga sig. Hur pojken mår vet jag inte. Men han vände och pratade med någon vuxen som kom efter så jag stannade aldrig kvar och frågade hur det gick. Han blev nog mer chockad än mej men oskadd rent fysiskt. Tack o lov

2009-04-21 @ 20:27:52
Postat av: Jenny

men åhh fy vilken hemsk dag du haft i dag men skönt att alla klarade sig o att det inte hände något, men som du säger, blir en tankeställare, ska pussa några extra gånger på min familj innan jag kryper ner o sussar ikväll!



Försök sova gott iaf! Många kramar Jenny

2009-04-21 @ 22:02:25
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Carro

Nej fy va läskigt!! Förstår att du var helt skakig sen..

Det där med bussar är läskigt, speciellt med barn som bara kan springa rakt ut i gatan utan att man ser :-(

2009-04-22 @ 09:22:36
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback