Underbara sömn!

2009-04-20 08:46:14 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Imorse vaknade inte Mira förrän kvart över sju och det var första gången hon vaknade för natten. Underbara barn! Jag hoppas innerligt att hon kommit in i rätt tider nu igen efter magsjukan.
Jag har planerat om hennes sovmönster på dagarna lite nu. Hon blev plötsligt jätte svår att lägga på dagarna och var inte alls trött vid de vanliga middagslurerna. Så jag tänkte om lite och nu går det mycket bättre.
Hon sover nu en kortis på vår förmiddagspromenad. Ungefär en halvtimme-45 min får hon sova då sen väcker jag henne. Efter lunch sover hon sen hur länge hon vill alltså kan det bli uppåt 2 timmar....igår endast en halvtimme. Det känns bra med de nya tiderna men vi har bara testat i en vecka hitintills så det återstå att se hur det går framöver.

Nu ska vi strax gå på vår promenad sen blir det öppna förskolan efter lunch.
Efter öppna förskolan ska jag ta tag i att rensa bort våra vinterkläder och istället plocka ner vårjackorna och skorna. Känns härligt att få städa undan vintern på riktigt.

Har ni haft en bra helg???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback